Daha yeşil bir çevre mümkün
Son günlerde artan hava sıcaklıkları, vatandaşların daha serin yerlere yönelmesinde etken oluyor. Sıcak havalarda bazı vatandaşlar sahilleri ve deniz kenarlarını tercih ederken, bazıları ise yeşil alanlarda zamanını değerlendiriyor. İlçemize bağlı sahillerde bulunan yeşil alanlar ve kameriyeler, vatandaşların deniz havası aldığı ve hoş sohbetler yaptığı yerler olarak ilgi görüyor.
Gölcük, bulunmuş olduğu konum itibariyle, birçok güzelliği bünyesinde barındırıyor. Kavaklı, Değirmendere, Halıdere ve Ulaşlı sahilleri görsel güzellikleriyle, ilçemizde yaşayan vatandaşların adeta nefes aldığı, günün yorgunluğunu çıkardığı ve sahip çıkılması gereken yerlerin başında geliyor.
Günümüzde ağaçlandırma çalışmalarına büyük önem veriliyor. Gölcük’te yapılan çalışmalarla yeşil alanların sayısında gözle görülür önemli miktarda artış oluyor. İlçemizde birçok noktaya dikilen fidanlarla daha da yeşil bir Gölcük oluşturuluyor. İlçemize yeni parklar kazandırılmaya devam edilirken, bir yandan da mevcut parklarda yenileme ve bakım çalışmaları sürdürülüyor.
Bu kapsamda birçok parkın zeminleri ve parkın oyun grupları yenilendi, yenilenmeye devam ediyor. Parklarda bulunan kameriyeler, çocuk oyun grupları, açık hava fitnes aletleri ve yürüyüş yolları vatandaşların kullanımına sunuluyor. Yine parklarda yapılan ağaçlandırma çalışmaları, yeşil alanların artmasına vesile olduğu gibi ayrı bir güzellikte getirdi. Parklarda yapılan ağaçlandırma çalışmaları ve bazı parklarda bulunan meyve ağaçları da bulundukları yerlere ayrı bir güzellik katıyor.
Yeşil alanların çoğaltılmasına yönelik çalışmalar yapılırken, doğanın korunmasına katkı vermek büyük önem taşıyor. Yeşil alanların daha fazla oluşmasını sağlamak için ağaç dikimine yeterince önem vermeli, yarınlara daha temiz bir çevre bırakabilmeliyiz. Çocuklara küçük yaşlarda ağaç dikmenin ve tabiatı korumanın önemini iyi anlatmalı ve yaşça büyükler onlara bu konuda da örnek olabilmeli.
Yeşil alanların üzerine bırakılan malzemeler, çöpler veya kaldırımlar varken daha kestirme diye yeşil alan üzerinden geçerek burada bulunan süs bitkilerini ezenler de maalesef oluyor. Sahillerde bazı kimselerin yeşil alanları kullandıktan sonra geride atıklarını bırakmaları ise hiç hoş olmayan görüntülerin ortaya çıkmasına neden oluyor.
Deniz kenarında oturup elindeki çöpü, az ilerisinde bulunan çöp kutusuna atmaktan imtina edende oluyor, oturmuş olduğu bankı karalayıp yaz-boz tahtasına çevirende. Bunları yapan duyarsız vatandaş, aynı sahilde oturup denizin ve doğanın keyfini çıkarmasını da biliyor. Bazı kimseler, doğaya ve denize sahip çıkmayıp kirlettiği gibi, nimetlerinden de yararlanmakta geri kalmıyor.
Vatandaşların dinlenebildiği, bir yerde nefes aldığı yeşil alanları korumamız gerektiğini düşünüyorum. Gelecek nesillere daha güzel bir çevre bırakmak için yapılan çalışmalara verilecek en önemli desteğin, doğaya, denize ve yeşil alanlara sahip çıkmak olduğunu düşünüyorum.
Evimizin nasıl ki temizliğine dikkat ediyorsak, yaşamış olduğumuz çevrenin de bizlerin bir büyük evi olduğunu unutmamak gerekiyor. Canlıların yaşamış olduğu çevrenin temiz kalması, gelecek nesillere daha temiz bir çevre bırakılması, ancak çevre temizliğine karşı duyarlı olmak sayesinde olmaktadır. İnsan hayatının devamını sağlayan sağlığı korumanın, sağlıklı ve temiz bir çevre ile mümkün olacağını da unutmamak gerekiyor.
YAZARIN DİĞER YAZILARI
- KOSKEM’in önemli görevi… 24 Haziran 2026 Çarşamba
- Bilinçli ve duyarlı davranmak… 23 Haziran 2026 Salı
- Sıcak havaların sosyal hayata etkisi… 22 Haziran 2026 Pazartesi
- Sahiller ve çevre… 21 Haziran 2026 Pazar
- Kapalı pazarların katkısı büyük 17 Haziran 2026 Çarşamba
- Sıcak havalar ve çevre temizliği… 16 Haziran 2026 Salı
- Duyarlılık ve empati olmalı 15 Haziran 2026 Pazartesi
- Olumlu yönden bakabilmek… 14 Haziran 2026 Pazar
- Değirmendere sahiline yoğun ilgi… 11 Haziran 2026 Perşembe
- Ortak alanlarda sorumluluklar… 10 Haziran 2026 Çarşamba